onsdag 27. oktober 2010

Saga..

..har kostet mange penger!!! Ho er en meget oppfinnsom liten dame, som kjeder seg lett og må aktiviseres mye!
Saga har til nå ødelagt/skadet: 1 stuebord, 1 sofa, 1 skinnstol, 2 spisestuestoler, 1 dyr Bergansjakke, diverse andre jakker (ho drar i/tygger sund snorene, og tygger sund diverse hemper), en del sko, diverse potteplanter osv osv) Ho får tyggeben i massevis, diverse knoker og andre tyggeting..men de kan bli kjedelig i lengden. Vi smører inn med Tabasco..men jeg lurer på om lillerampen er blitt imun!!
Og ho blir så agalaus når ho kjeder seg. I går ettermiddag var vi på tur..og når vi kom hjem, skulle jeg slappe av med et blad, sjokolade og kaffe. Saga plaga mora si såpass mye at jeg måtte sette Nova i gangen så ho fikk ro..og jeg tulla og rulla litt med Saga..trente tannvisning og kloklipp..men ho var like "pyton å ha i hus! Så da måtte jeg kle på meg igjen..ta langlina på henne..og tusle ut i skogen. Ho spant rundt som en villmann..vi trente masse innkalling (ho kommer som et skudd!). da vi igjen kom hjem...var lillerampen rolig og avslappet..og jeg kunne kose meg med blad og sjokolade:)
Dagen før var ho med meg i stallen. Først gikk vi litt ferskspor på elg..ku og kalv..artig å se hvor ho jobba med sporan..snusa i lufta..og var skråsikker på hvor elgen sto:) Meeen vi avslutta etter ei tid..det var mørkt, og elgkua med tvillinger på Håkøya er ikke å spøke med.
Senere, etter at jeg hadde ridd, fikk Saga hilse på Nòtt igjen. Det er en stund siden sist. (Nòtt er en islandshest). saga var litt usikker i begynnelsen..men turde å lukte på magen til hesten..og da ho borret snuta inn i pelsen på hesten..dro jeg henne bort derfra. Ka dokker trur om ho hadde begynt å buste!!!!
Saga og Nòtt snusa på hverandre også..og da tinte Saga opp. Da hest og rytter red avgårde..begynte Saga å småbjeffe og ville etter:)
I morgen drar vi atter til Salangen og siste jakthelg....og det er kommet noe mer snø!

Ingen kommentarer: