fredag 3. september 2010

Travle tider.

Gilles reiser til Gøteborg i dag, og ankommer Umeå søndag. Jeg starter å kjøre den 110 mil lange kjøreturen i morgen tidlig. Kjører innenriksveien, og regner med å overnatte underveis...en eller annen plass i "bushen":). Det blir første gang Saga skal overnatte i camperen...så jeg lurer på om det blir noe søvn på meg..Camperen er full av diverse jaktklær og utstyr..så rolig kjøring er nok å anbefale! Regner med å stoppe i Kiruna for litt øl-shopping og en snartur innom jaktbutikken der:)...det er et "must" når man passerer Kiruna i butikkens åpningstid! Jeg har vært hjemme fra jobb i dag..har noe influensasymptomer, og tar da ingen sjanser!! Spiser ibux og roer helt ned. Ikke noe særlig å kjøre når man er i dårlig form! Satser på at jeg er "fit for fight" i morgen.
Har fått veibeskrivelse til jaktområdet..og kjører direkte dit, om jeg da ikke kommer såpass tidlig at jeg tar en tur innom Lycksele først..tiden vil vise:) Værmessig...20 varmegrader i jaktområdet!! Har ALDRI jaktet i slik temperatur før! Og da får vi noe å tenke på..vi har jaktklær for kuling, sludd, regn og minusgrader...hehe..det skal bli varmt ja..for oss nordfra som ikke har hatt særlig over 10 varmegrader denne sommeren! Og Nova kommer vel til å krepere! Ho flater nærmest ut når det er 15 grader eller varmere! Skal bli spennende å se om ho klarer å prestere i varmen! Sizarka koser seg i varmen..men ho har ikke den underulla og pelsen som disse jamtene har. Tenkte først å sette ho bort til noen denne jaktuka, men har de katt i huset..så lar jeg det heller være! Ho får kose seg inne i camperen mens vi er i skogen.
Saga har en tendens til å ville "leie" deg i hånden, eller "tygge" litt på deg. Ho er som en unge som må kjenne og smake på alt. Ho har ennå ikke lært hvor hardt ho kan "kjenne"..eller hvor hardt ho IKKE skal "kjenne"! Vi sier NEI og avleder..men ho er jo litt pågående da..men ho vokser det nok av seg. Og så er det den døråpningen da! Ho åpner jo ytterdøren..både inn og ut. Ho går bevist for å trykke ned dørhåndtaket! Vi kan holde ytterdøre låst, eller snu håndtaket til ho har "glemt" hvordan ho fikk åpnet døra, med ho er begynt å åpne dører inne i hus også! Soveromsdørene! Hundene har normalt ikke tilgang til soverommene..men Saga har selvfølgelig funnet det lett å komme inn! Og om jeg vil har ro og fred i badekaret (ho skal spise skum!..og klatrer nesten oppi karet!)..så må jeg LÅSE baderomsdøra!
Og kloklipp er fortsatt en greie som vi må være 2 om..ho hyler og roper..men lar seg klippe etter mye godbiter, kos og klapp. Alle mine tidligere hunder har vært helt OK å klippe klør på!
Jeg har bestemt meg for å røntke Saga når ho er 1 år. Og tenk...det er bare 6 mnd til! Valpene blir 6 mnd om kun noen dager! Tiden bare flyr avgårde!!
Saga og jamten Tyra går også fint sammen. Det er viktig, da de jo skal jakte sammen til neste år.
Min nye Astro ankommer posten her i Tromsø 7 september. Så da har jeg den iallefall til norsk elgjaktåpning:)
No ønsker jeg oss selv shit jakt, og vi gleder oss masse til å treffe Peder, Karin, Sigma, Delta og Alfa igjen:)

Ingen kommentarer: