tirsdag 17. august 2010

Vi trener og trener...

...for no er det bare 4 dager til utstillinga:) De tre søsken begynner alle å få til dette med utstilling..og står sånn noenlunde pent:)
Saga var ltt "utafor" i går...for vi gjorde noe dumt! Jeg tok Saga med meg en tur opp på øya før utst.trening..slik at ho kunne brenne av litt overskuddsenergi! Saga fant et "fersk spor "etter annen hund, og la i vei! Jeg prøvde å kalle ho inn, men neida..ho titta på meg..jeg så bare halen på ho..og så va ho borte! Hadde vi vært en annen plass enn Tromsøya, hadde det ikke vært så skummelt. Men jeg tenkte at om ho fulgte sporet helt til vei (biler!), eller traff på noen sure mennesker, så ville det ikke være noe særlig. Saga var borte i vel 10 minutter, mens jeg sto på stedet der jeg sist hadde sett ho. Jeg ropte på ho innimellom, og som sagt..etter vel 10 minutter kom ho pipende tilbake til meg..og SÅ glad for å se meg. Ho haltet litt på et bakben, men jeg koblet ho ikke da..tenkte at det blir negativ læring når det gjelder søket hennes, så ho dro ut igjen..og borte ble ho! Hel...ets Saga...jeg løp etter uten å rope på ho..og da hadde ho fått ferten av RYPE! Det flakset ryper opp forran meg! Jeg lekte klovn..løp fra ho..ropte på ho..og DA kom ho..masse kos, klem og godbit...og BÅND! Vi dro hjem for å drikke før vi dro på treninga. Men da hadde GnagaSaga opplevd så mye på kort tid, at ho var lite trenbar. I tillegg så haltet ho jo litt, så jeg trente heller Monica og Kjell-Arne med Sir Hugin og Sayko på utstilling:) Og dem var flink!
I dag skal vi trene utfor Jekta kjøpesenter klokka syv. Det blir nok en større utfordring for de små grå....

Ingen kommentarer: