fredag 13. august 2010

Snart jakt...

Det ser ut som om ting løser seg greit ang. elgjakta i Sverige:)
No har vi betalt svensk jaktkort over nettet, og det kortet kommer i posten etterhvert (og forhåpentligvis FØR vi drar!) Gilles har hentet utlånserklæring for våpen hos politiet som vi skal fylle ut. Den må jeg har med meg når jeg passerer grensa i tillegg til Gilles`s våpenpass.
Vi skal også fylle ut en "våpendeklerasjon" over nettet til tullverket.se, da slipper man papirarbeidet på grensa ved overfart.
Vi holder også på med ordne flybillett til Gilles fra Gøteborg opp til Umeå, hvor vi skal se om jeg kan hente ham der.
Venter også på noen deler til picupen som skal komme fra USA. De er lovet ankommet ca 20 august, slik at vi får skiftet de delene som trengs for å bruke camperen på bilen.
Og no er det faktisk bare 3 uker igjen til jaktstart i Sverige.....
Vi trener for fullt med utstillingstrening på Saga, Sayko og Sir Hugin. Saga begynner å bli ganske flink til å stå i ro. Vi bruker klikker til utstillingstreningen og det fungerer bra. Eneste negative er at Saga (monster) kan finne på å bite meg i baken når vi løper i ringen!! Og ho biter/kliper ganske hardt! Ellers så henger ho i flippen på bukselomma! Dette er når ho er skikkelig oppgiret eller begynner å bli lei! Så det er ennå noen småting å plukke av ho før utstillinga neste helg:/
Vi kjøpte nytt sjøgressteppe i gangen, og la det der i går. Gilles glemte å fjerne det i gårkveld før sengetid (Saga og Nova sover i yttergangen), og i morges var selvfølgelig teppet ødelagt! Det holdt nesten et halvt døgn! Og Saga var så søt der ho satt..uskyldigheten selv...

Ingen kommentarer: