onsdag 12. januar 2011

Snørekjøring.

Søndag var vi på årets første skitur, og hadde selvfølgelig hundene med oss. Jeg først med Saga i sele, Gilles bak med Sizarka og Nova. Vi gikk i et opptråkket skispor så det var forholdsvis lett for hundene.
Og Saga likte virkelig dette!! Ho løp forran som om ho ikke hadde gjort annet i sitt liv!! Jeg hadde et svare strev med å prøve å holde følge for å unngå at ho dro for mye i selen sin! Ho hadde det skikkelig gøy. Ho ble litt forstyrret av og til av reintråkk som krysset skisporet, men ho var kjapt tilbake i sporet for å løpe videre. Det eneste som var et forstyrrende element var andre skiløpere som vi møtte...ho ville jo hilse på alle! Og når det var bare ett skitråkk..kom vi jo tett innpå skiløpere i motsatt retning. Jeg måtte snøre ho inn og holde ho godt fast mens ho sto der å hoppet...hver gang vi møtte folk. De fleste ville jo hilse på ho, stoppet opp og kosa litt med ho..og da fikk ho jo belønning for denne uønskede adferden:/ Tullpia.
Vi har målt Saga til 59,5 cm. Vi skal kontrollmåle på Nova for å se om vi har målt rett. Nova er 57 cm...så Saga er absolutt på grensa til å være for stor iflg. standard. Nå liker jeg litt store hunder, jeg da....
Gilles skal opereres i begge håndledd i morgen. Da bllir han sykemeldt i 5 uker..og gjett hva han skal da??? Til Rotvika å trene hunder!! Mens jeg må jobbe!:/

Ingen kommentarer: