tirsdag 15. juni 2010

Skogstrening.

Se hva troillpia fant:)
Mor,mor....se hva jeg fant!!!

Hva ER dette for noe rart??

Pause på skogsturen...rynketrynet ser noe tankefull ut..
Laaaange søksturer....iallefall 40-50 meter!

..og så trener vi innkalling underveis:)
Skogstrening må til, om man en god elghund skal bli! Ho simpelten elsker skogen! Det er SÅ masse å lukte på..og smake på. Ho svinser rundt og sjekker ut alt det som er interessant. Søker ut 40-50 meter...og er ikke redd om jeg blir borte bak en haug...da later ho bare som ingenting..og sjekker nye lukter.
På turen fant ho et gammelt elggevir....3-tagger. Det var godt å tygge på...ho har jo slik kløe i tennene:) Hjemturen gikk adskillelig kjappere enn turen ut...ho la til flekkings fra meg...løp etter baksporan våre..og borte ble ho! Jeg ble litt småstresset, men ville ikke kalle ho inn...så jeg ringte ned til Gilles og sa at det muligens var en valp på tur hjem på egenhånd.
Men halveis nede, satt ho å venta på meg:)...så vi gikk sammen resten av veien:) Flinke troillpia mi:)
I går var vi i sentrum av Tromsø på kvelden...og som vanlig var ho oversosial og skulle hilse på alle. Logra til biler,folk og sykler! Men da ambulansen kom med fulle sirener ble ho redd! DET var ny lyd...og lyden var kjempehøy! Ho ble kjempestresset, og man må ta seg i akt for ikke å trøste lillevalpen i en slik situasjon...dette kan forsterke redselen. Så det var å leke klovn midt i storgata for å prøve å avlede slik at ho glemte sirenelyden. Det var ikke lett, men det gikk greit etter en laaang stund. Folk kikka litt ekstra rart på meg da:)
Vi gikk langs kaia på turen til bilen..og ho var snar med å hoppe inn i buret sitt i bilen da vi kom fram. Ho er ikke glad i by-livet...så det skal vi trene masse på fremover!

Ingen kommentarer: