onsdag 19. november 2008

Ridinga..

Artig på ridinga i går.! Vi hadde balansetrening og bomtrening...alt skulle foregå i trav
Jeg red Joch denne gangen..en av de nye engelske fullblodsene..som jeg red en gang tidligere og ikke likte noe særlig. Men nå hadde han fått slike hjelpetøyler (martingal trur jeg det heter..) som hindrer ham i å kaste slik på hodet..og da ble det noe helt annet:*)
Gilles er for tiden i Vardø å skrur..så han gikk glipp av viktig trening.
På langsiden skulle vi stå i stigbøylene..nesten loddrett..ri lett på kortsidenen..sitte ned like før bommene..og stå lit fremover over bommene..og gi hesten lengre tøyler..slik vi ser de som hopper hinder gjøre det..sitte ned mellom "bomstasjonene" og løfte oss opp i gjen over de tre neste bommene. ( 3 stk med 1 m mellomrom..5 meter fri..3 bommer til med 0.5 m mellomrom hvor hesten da skulle trave med mye kortere skritt) Dette skulle gjøres begge veier:) Både vi og hestene var svette etter disse øktene:)..så nå har jeg antydning til gangsperre:/
Jeg og Gilles har en liten diskusjon om vi skal fortsette på kurs etter jul i tillegg til å ri islandshestene en dag i uka...kurset på rideskolen koster 4 000,- pr person i et halvt år..i tillegg til at det koster å ri islandshest...så i disse trange krisetider er det mulig vi velger bort rideskolen neste halvår..og heller tar neste kurs til høsten 2009. Men vi trives veldig godt på rideskolen..og så er det så kort vei dit..Og så skal jo selvfølgelig hundene trenes og ha sine turer hver dag:)..og jeg skal også bli godkjent ettersøksekvipasje med Nova..så vi må trene masse fremover...så dagene skulle nok hatt 12 timer til......

Ingen kommentarer: