onsdag 10. september 2008

Micha reiser snart...:)

I dag kommer Micha-eier hjem fra sydens varme strand. Dem har vistnok hatt oppimot 45 grader varme!!! Jeg hadde rettogslett dødd!
Leo er helt på tuppa..piper og sutrer dag og natt..og i gleder oss masse til Anne-Grethe henter løpetidsdamen! Han er værre på Micha enn på Sizarka..for Micha flørter og oppmuntrer Leo..noe som Sizarka ikke gjør. Den eneste ho flørter med, er Gunde saluki. Jeg trur Sizarka også gleder seg til søstra drar..for Micha er den ubestritte leder mellom hundene hjemme hos oss no. Men alt er fredelig..ingen bråk disse tre tispene i mellom.
I dag skal vi partere reinen jeg hentet mandag. Hvert år kjøper jeg et helt reinslakt fra en same på Ringvassøya..44 kilo var denne. Han (det er en reinokse) henger i garagen..og vi skal lage biffer, steiker..grytekjøtt og masse kjøttdeig.!.taco med reinkjøtt..eller pizza med rein..mmmm...DEILIG!!
Og selvfølgelig får hundan sin del..knoker og reinfett pluss en del avskjær. Tilby den en kjøttbit av gris,okse og rein..dem tar garantert reinkjøttet først...kloke dyran:)
Rypejakta starter i dag, men vi skal ikke til Finnmark i år heller. Vi skal jakte litt her i området og i salangen..hvor vi skal til helga..og da tar vi med barnebarn (adrian 4 år), hundan og hagla.
Sizarka forguder lille Adrian..slikker og vasker ham..ligger vedsiden av ham og koser:)
På ridinga i går fikk jeg en hest som jeg hadde fryktelig lyst å ri...stor varmblods ved navn Laddie. Damen som red ham sist ønsket ikke å ri ham igjen, da han kan være noe vrien, men veeeldig følsom.
Jeg og Laddie fant raskt tonen, og da instruktøren lurte på om jeg ville ri ham neste gang og, var svaret selvfølgelig JA! Han går på tøylene og er, som nevnt før, meget følsom og lydhør, bare man er litt forsiktig i tøylebruken:) Flinke hesten.

Ingen kommentarer: