onsdag 3. september 2008

Litt av hvert..

Micha har roet seg hjemme hos oss. Ho surka litt første kvelden, men no er det gått over:)
Ho er midt i løpetia og smisker med Leo..som atter en gang får tispehormoner tredd over hodet.
Om natten sover Micha på vårt soverom, mens ho er sammen med Sizarka og Nova i stua på dagen.
Vi er stort sett klare for utstillinga, men skal bade hundan hos Merete lørdagmorgen før vi legger kursen mot Ballangen.

Jeg og Gilles rir på rideskolen hver tirsdag..og det er kjempegøy! Første gang fikk jeg utdelt en fjording..og jeg ble sååå skuffet inntil jeg fikk prøvd han..og det var jo helt greit å ri Blakken.
Andre gang var det en diger engelskimportert varmblodssak ved navn Josh..og han er noe av det værste jeg har ridd! Kasta på hodet hele tiden..så man måtte prøve å ri på slakke tøyer, men da var han i rompa på hesten forran på et blunk:( Og det å sitt ned i trav var helt umulig..han hadde så lange skritt at jeg ikke klarte å sitte ned...så da ble det å ri lett i stedet. Sist tirsdag fikk jeg Thomas. En VAKKER rødglinsende varmblodshest av ukjent herkomst. VI fant tonen kjapt!
Han var bare såå herlig og lett å ri..og sånn passelig på tuppa..slik jeg syns er moro:) Vi lærer slike uttrykk som jeg aldri lærte da jeg var yngre..slik som halvparade, ri på venstre tøyle,ta volte og masse mer. Vi skal lære lettere dressur, hinder m.m. Vi skal også, om ikke lenge, ha hver sin islandshest å ri på tur med. De står i en annen stall på Håkøya. Der har de et flott turterreng! Jeg har skikkelig sansen for denne lille hesterasen fra island! Og gleder oss til å lære å ri tølt og passgang!
Og så er jo dette veldig god trim,da!

Ingen kommentarer: