onsdag 22. juni 2011

Juni

Stein-Even med Stella og Eiren med Sahr Brutus.



Stå pent..Stella 15 mnd.

Stella


Stella og Stein-Even i fint driv..


Stella...lik søster Saga!

Vakkergutten Sahr Brutus

Sahr Brutus 15 mnd gammel.

Sahr Brutus og eier Eiren.

Sizarka nyoperert


Sizarka ble operert 9 juni. De fjernet svultsen, noen lymfekjertler og den betente livmora. Operasjonen gikk bra, og vi kjørte til Rotvika med en gang vi henta ho etter operasjonen mens ho enda var sånn passelig dopet. Ho har gått med en "kondom-drakt" nå i snart 2 uker og skal fjerne sting i morgern. Sizarka er begynt å bli stitt gamle jeg igjen:)

Vi var på utstilling sist helg..og 4 fra vårt kull stilte der! Saga, Sayko, S-Rago og S-Varg) Og 2 fra kullet stilte på spesialen i Karasjok.(Stella og Sahr Brutus)

Stella fikk VG med god kritikk, det samme fikk Sahr Brutus, så no er de klare for å starte på jaktprøver:):) (skal legge inn kritikken når jeg får de på mail)

I Målselv fikk Saga VG (store ører og noe ringlet hale), Sayko fikk VG (noe tung) mens S-Varg og S-Rago fikk EX (excellent) og plasserte seg som nr. 1 og 2 i UK (Rago som nr. 1). De fikk ikke CK da dommer mente de var så unge og hadde tiden for seg!..men nå er i allefall alle fra kullet i Norge klare for jaktprøver! (kritikker legges inn når jeg mottar de) Sigma i Sverige skal stilles i Lycksele 20 august:) Spennende!

Førstkommende søndag skal Nova, Saga, Sauko og Rago testes på levende bjørn i Polar Zoo!! Det gir ingen godkjenning eller papirer, men man ser hvordan hunden oppfører seg i møte med bjørn. Gleder meg virkelig til det! Har stor tro på Nova, da ho er så stabil i psyken sin. Saga er ennå ung og heftig, så vi får se hvordan det går:)

Søndag blir Sizarka overlevert til Merete, som skal passe ho mens vi er i Canada. Har ingen betenkeligheter med det, da Sizarka er veldig glad i Merete:) Der får ho også ligge i seng og sofa:) Jamtene blir levert på kennel neste fredag. De kommer nok til å bo ute i hundegården hele tiden, noe jeg trur de kommer til å synes er helt greit. Men jeg kan tenke meg at de vil lære å bjeffe der...:(

Ingen kommentarer: