tirsdag 2. november 2010

Storm!!

Bilde av Stella i Lakselv...som IKKE vil være i hundegården!! Her ble hun tatt på fersken, og røpet for eier hvordan hun kommer ut av fengselet:) Kanskje hundehuset bør flyttes neste gang hun skal besøke denne hundegården!
Sayko ved elgfall høsten 2010.

Skikkelig uvær hadde vi i går og i natt! Storm i kastan, regn og sludd. Det var bare så det knaka i veggan! Vi bor ganske høyt her i Bjørnebekken, Tromsø..så vinden tar godt her innimellom. Det var tydelig at Saga ikke likte seg helt. På ettermiddagsturen var ho ganske utrygg..stormen brølte i tretoppene, og vinden lagde dype brøl rundt hushjørnan. Det er ikke ofte at ho bærer halen ned, men da gjorde ho det. Jeg fant ut at det bare kunne bli en kort tur...og ho dro meg gladelig inn hjemme. Den natta sov Saga sammen med meg og Gilles..oppe i senga..på dundyne:) ..eller sov og sov..hele senga dirra under storm-kastene..og det ramlet og skramlet voldsomt ute. Stormen tok flere tak her i Tromsø, og andre steder i nord-norge.
Det var første stormen som Saga opplevde.
I dag har vi trent på innkalling fra sitt (20 meter), fri ved fot, lineføring, dekk i 3 minutter med meg stående 10 meter unna..i tillegg til at jeg går litt rundt og kommanderer henne til å bli. Jeg har også begynt å trene "stå". Utstillings-stå er grei, men her skal hun etterhvert kunne innkalling med "stå" etter halve distansen. Jeg bruker "klikker" for å trene inn momentan, men slutter med klikkeren når momentet sitter.Og så bruker vi skikkelige godbiter!! Jeg tok vare på leveren til elgen som ble skutt søndag. Den skar jeg i tynne skiver, som ble stekt i godt smør og deretter lagt på bakepapir i stekeovnen på 150 grader i 2 timer og 100 grader i 3 timer. Det ble stående i ovnen til i dag ettermiddag hvor jeg har skåret den tørrstekte leveren i små biter, pakket i bokser og deretter i fryser. Hunder gjør hva som helst for en slik godbit:)

Ingen kommentarer: