torsdag 4. desember 2008

Laddie.

Jeg savner Laddie...den flotte engelske fullblodsen jeg red en del på rideskolen! Han som kunne være litt vrien og energisk..men likevel kom jeg og han godt overens.
Laddie trivdes ikke som skolehest..og står nå i en privatstall på Kvaløya. Jeg skulle egentlig ri han nå tirsdag..
I stede fikk jeg Rosa....en liten fjording..ganske så nedraket etter luseangrepet de hadde på rideskolen for noen uker siden.
Vi var ganske så uenige i begynnelsen..og ho ville absolutt ikke gjøre det som jeg krevde av ho..så til slutt måtte jeg ty til pisk..og DET likte ho dårlig..sparka bakut..løp mot veggen..bråstoppa og bøyde hodet for å kaste meg av..inni veggen!! Men jeg klorte meg fast..og ho gjorde det bare den ene gangen..for vi ble enige til slutt. Fine gallopper,vendinger og volter:)
Rosa skal jeg ri neste gang også..for da skal vi hoppe hinder..og det er ho vistnok veldig god til.
Meeen det er jo absolutt ikke som å ri disse varmblodshestene......

Ingen kommentarer: