tirsdag 19. april 2011

Det holdt på å gå galt..

..sist tirsdag! Etter morgentur..far og Nova var dratt på jobb. Jeg slapp Saga og Sizarka en en luftetur på veranda før jeg skulle på jobb...og da gikk det et takras! Ca 10 cm is og 20-30 cm våt,tung snø oppå der igjen. Saga ble truffet på rygg/kryss av ei diger blokk..heldigvis slapp ho med skrekken og litt vond rygg. Værre var det med Sizarka...ho ble trykket inn mot gjerdet og fullstendig dekket av isblokkene! Ho hadde ikke sjanse til å komme seg vekk. Jeg løp ut i sokkelesten og fikk løfta vekk isblokken og fikk dratt fram dronninga. Ho var temmelig forslått.
Hofte og skulder høyre side var værst. Vi hadde metacam hjemme, noe dronninga fikk i 4 dager. Da kunne ho igjen trø på bena:) Gudhjelpemeg jeg var redd! Men det var ikke værre enn at de begge ble med meg ut på verandaen dagen etter...om enn noe mistenksom. Da vi måkka vekk snøen...hadde faktisk èn av blokkene knust et av gulvplankene på verandaen! Og det er nytt impr.treverk..2 cm tykk! Så egentlig...hell i uhell!

Vi var i Rotvika i helga, og har nå bygget hundegården høyere! No må Saga fly for å komme over..trur jeg. Vi skal sikre hjørnene også, slik at ho ikke bruker hjørnet for å klatre over.

Saga har passert året..og no skal i begynne å øke intensiteten i kondisjonstreninga! Dvs..SYKKEL!
Vi skal begynne å gå ved siden av sykkelen slik at ho venner seg til den..og skjønner at det er lite lurt å løpe inn i hjulan...og vi starter selvfølgelig med korte økter.

Om 2 mnd drar vi 3 uker til Canada, og siden vi ikke kunne ta hundene med, blir jamtene på kennel. Der blir det nok minimalt med mosjon, så vi har noe å ta igjen når vi kommer tilbake!

Ingen kommentarer: